MOTORSERVICE
AMSTERDAM

Kleine beurt

  • Olie- en oliefilterwissel (synthetisch of semi-synthetisch) 
  • Controle van luchtfilter (vervangen indien nodig) 
  • Verversen van remvloeistof voor en achter 
  • Koppelingsvloeistof indien van toepassing 
  • Ontluchten van ABS-module 
  • Smeren van hendels, voetsteunen, schakelmechanisme, zij- en middenstandaard 
  • Smeren van gaskabel, chokekabel en koppelingskabel 
  • Reinigen, smeren en spannen van de ketting 
  • Controle van bandenspanning en ventielconditie Controle van slijtage van remblokken / inspectie van remklauwen en remschijven 
  • Controle en aanpassing van balhoofdlagers Inspectie van wiel lagers 
  • Spanning van alle essentiële bouten en assen controleren 
  • Kalibratie van gasklephuis en Texa software diagnostiek 
  • Controle van verlichting 
  • Inspectie van laadsysteem 
  • Toevoeging van brandstofreiniger

Grote beurt

  • Olie- en oliefilterwissel (synthetisch of semi-synthetisch) 
  • Controle van luchtfilter (vervangen indien nodig) 
  • Verversen van remvloeistof voor en achter 
  • Koppelingsvloeistof indien van toepassing 
  • Ontluchten van ABS-module 
  • Smeren van hendels, voetsteunen, schakelmechanisme, zij- en middenstandaard 
  • Smeren van gaskabel, chokekabel en koppelingskabel 
  • Reinigen, smeren en spannen van de ketting 
  • Controle van bandenspanning en ventielconditie Controle van slijtage van remblokken / inspectie van remklauwen en remschijven 
  • Controle en aanpassing van balhoofdlagers Inspectie van wiel lagers 
  • Spanning van alle essentiële bouten en assen controleren 
  • Kalibratie van gasklephuis en Texa software diagnostiek 
  • Controle van verlichting 
  • Inspectie van laadsysteem 
  • Toevoeging van brandstofreiniger

Prestatie upgrade

Vork Rebuild 

Herbouw uw afdichtingen en cartridge onderdelen om lekkage te voorkomen wanneer u het het minst nodig heeft. Bovendien zullen vorkoliën van prestatieklasse en andere herbouwde componenten uw motorfiets met minimale inspanning door de bochten laten vliegen.

Balhoofdlagers 

Het vervangen van uw balhoofdlagers en upgraden naar een taps toelopende opstelling zorgt voor nauwkeurige handling feedback en de perfecte fusie van uw bedachte racelijn door een bocht met de werkelijkheid.

Schokdemper Upgrade 

Vindt uw voorwiel niet de grip die het nodig heeft om zijn vlijmscherpe lijnen uit te voeren? Grappig genoeg kan uw probleem een gebrek aan controle aan de achterkant zijn. Upgrade de achtervering van uw motorfiets om de juiste hoeveelheid doorhang, demping en compressie te bereiken in uw favoriete rijstijl, of het nu toeren, off-road rijden of racen op een circuit is.

Remleidingen en Hoofdremcilinders 

Het upgraden van uw remmen moet hier beginnen. Niets overtreft het directe feedback, de brute kracht en toch zeer lineaire remgedrag van een perfect geselecteerde hoofdremcilinder die samenwerkt met onze op maat gemaakte Goodridge hogedrukremleidingen.

Remblokken en Schijven 

Net als bij de vierwielige tegenhangers is de hemel de limiet in de zoektocht naar perfectie. Van volledig golvende rotors tot ultralichte vaste schijven, bijtende race-synth pads tot Ferodo-compounds; het fijnafstemmen is waar het plezier begint.

Brandstofsysteem Revisie

Een brandstofsysteem revisie is een relatief eenvoudige maar effectieve vernieuwing van de vitale onderdelen van uw motorfiets. Een nieuwe brandstoffilter, brandstofleidingen en grondige reiniging van uw injectoren of carburateurs zorgen voor de perfecte hoeveelheid brandstof druk terwijl de elektrische belasting van de betrokken componenten laag blijft. Een synchronisatie van de gasklephuizen zal dit proces voltooien, waardoor de cilinders perfect synchroon kunnen dansen voor een soepele rit bij alle toerentallen.

Uitlaat en ECU Afstelling 

Niet alleen zal uw motorfiets waarschijnlijk veel gewicht verliezen, maar een goed afgestelde uitlaat zal de resonanties van uw motor ontketenen en – samen met een zorgvuldig geselecteerde ECU-afstelling – de prestaties van uw tweewieler enorm verbeteren.

Motorbanden

Dual Sport

Dual-sportbanden zijn er in verschillende mate van bruikbaarheid bij gebruik op de weg of off-road. Meestal zal een 80/20 band (dat is 80% gebruik op de weg, 20% off-road) voldoen aan de behoefte van de gemiddelde rijder om stabiel te zijn op de weg, maar vrij om de stoep te verlaten wanneer de geest dat wil. Dual-sportbanden versterken ook echt het ruige en stijve uiterlijk van scramblers, Naked Bikes en Adventure-machines.

All Season

Dit bandensegment doet niet alleen wat het zegt; het is een bandensegment dat dankzij zijn eigen verdiensten de duurzaamheid en prestaties van andere banden heeft verbeterd. Banden zoals de Michelin Road 6 warmen snel op, blijven als teer aan het asfalt plakken, sturen nauwkeurig, zijn razendsnel, kunnen tegen de regen en kunnen belachelijk veel kilometers maken. Dit is niet zozeer het hele seizoen, maar eerder het universele segment; nog meer dan het dual-sportsegment

Sport

Sportbanden zijn nog steeds precies wat ze waren. Niet verontschuldigend, duur, maar gewoon zo goed in het tot het uiterste rijden. Er is echter een opwindend nieuw type band ontstaan ​​in dit segment -> de regensportband (zoals een Michelin Power 5), in wezen een sportband voor degenen die misschien gewoon door de regen naar huis rijden na een middag op het circuit te hebben doorgebracht. Ontdek dit segment met ons als je de purist voelt die deze banden in je wakker maken.

Comfort

Windscherm 

Een goed windscherm is er een die geen turbulentie naar je helm leidt. Aangezien alle motorfietsen worden verkocht met een enkele maat windscherm vanuit de fabriek, is de kans groot dat je een windscherm nodig hebt dat op maat is gemaakt voor jouw maat. Bescherm je gehoor (turbulent geluid is schadelijk voor je gehoororgaan) en je zenuwen (turbulentie is vermoeiend) door deze keuze te maken.

Valbescherming 

Valbescherming komt in vele vormen en maten, maar heeft altijd tot doel het kostprijs van het laten vallen van je motor te verlagen. We vinden dat dit de eerste keuze van elke rijder zou moeten zijn, aangezien gekraste kuipdelen en brandstoftanks behoorlijk verwoestend zijn voor iemands bankrekening, meer dan de meeste mensen beseffen.

Rijhoogte Aanpassing 

Vaak genoeg kan de motorfiets die bijna goed is voor jouw afmetingen, worden aangepast om perfect bij je te passen. Door het kiezen van verschillende veren, het verlagen van de voorkant en het vervangen van schokdemper-verbindingsstangen, kan de prestatie en het gedrag van je motorfiets intact blijven terwijl je de rijhoogte aanpast aan je voorkeur.

Verwarmde handvatten & kleding 

Niets verslaat het gevoel van vliegen door een koude avond en de warmte opvoeren wanneer het koud wordt. We zijn dol op verwarmde handvatten met geïntegreerde intelligente controllers (geen externe bedieningskastjes op je stuur en geen batterij verlies wanneer de motorfiets is uitgeschakeld), en zullen ze op elke motorfiets monteren waar je mee komt. Overweeg ook om een verwarmde onderkledingset aan te schaffen, die wordt gevoed door het 12 volt-systeem van je motorfiets.

Mistlampen 

Mistlampen verbeteren je zichtbaarheid en visie. Een mooi setje mistlampen vergroot de aanwezigheid van je motorfiets op de weg en verbreedt je zicht zowel in afstand als in hoek. Een veiligheidskenmerk dat de concentratie verbetert tijdens het rijden in het donker en vermoeidheid voorkomt, zijn mistlampen een must-have voor alle seizoenen dagelijkse rijders.

Zachte bagage

 Zachte bagage kan een droge tas zijn, een set lederen tassen…. Zachte bagage kan op elke motorfiets passen en is zeer modulair, met minimale ingreep wat betreft het monteren van bagagedragers, en kan snel worden verwijderd om ervoor te zorgen dat de esthetiek van je motorfiets te allen tijde intact blijft.

Harde bagage 

Een set harde koffers is een permanentere keuze om de dagelijkse bruikbaarheid van je motorfiets aan te passen. Je spullen, boodschappen en helm opbergen in een waterdichte koffer die ze beschermt bij een botsing, is de juiste keuze voor jou als je op avontuur gaat, of als je je motorfiets in plaats van een auto gebruikt. Veel maten zijn beschikbaar en passagiers rugsteunen voor het comfort van je partner zijn vaak een toegevoegde bonus bij deze keuze in plaats van zachte bagage.

Navigatie & Communicatie 

Misschien wordt je motorfiets niet geleverd met navigatie, of je houdt gewoon niet van de geïntegreerde software. Veel alternatieven zijn beschikbaar; prijzige GPS-computers, of iets even elegant als een telefoonhouder. En nu je een route hebt gekozen, kun je erover praten met je vriend via een van de vele gebruiksvriendelijke intercomsystemen. En als je moe wordt van praten, zet dan gewoon wat muziek op en geniet van de zonsondergang.

Accessoires

Rem- en koppelingshendels

Waarschijnlijk een van de meest populaire keuzes onder mede-rijders; een set verstelbare rem- en koppelingshendels complementeert niet alleen de uitstraling van je rit, maar helpt ook om de afmetingen van je motor aan te passen aan die van je lichaam. Bovendien bieden veel hoogwaardige aftermarket sets hendels die inklappen bij een val, wat betekent dat je nog steeds naar huis kunt rijden in plaats van opgehaald te moeten worden vanwege een gebroken hendel.

Spiegels 

Spiegels zijn een ander punt van frustratie voor veel nieuwe tweewielers. Fabrieks Motorfietsen komen vaak met archetypische excuses voor spiegels die zelden passen bij de motorfiets waarmee ze worden geleverd. Daarom is de wereld van de aftermarket spiegels rijk aan kwantiteit en kwaliteit, waarbij het meest voor de hand liggende eerste onderscheid punt de keuze is tussen stuurspiegels of bar-end spiegels. De laatste worden vaak de keuze van de minimalist, meestal op een retro-naked of naked bike, terwijl stuurspiegels kunnen worden gekozen om er agressief en gestroomlijnd uit te zien, of om te passen bij dual-sport doeleinden en agressief off-road rijden.

Voetsteunen 

Het kiezen van verschillende voetsteunen kan veel te maken hebben met esthetiek, maar er zijn ook andere redenen om de keuze te maken. Ten eerste kun je het gevoel hebben dat je voetsteunen ofwel niet breed genoeg zijn om off-road te werken, niet zacht genoeg zijn om je voeten te dempen tijdens een lange toerrit, of niet gripvast en slank genoeg zijn om je agressieve inputs op het circuit te ondersteunen.

LED Richtingaanwijzers 

Laten we geen tijd verspillen, laat ons je een catalogus geven en zien wat je leuk vindt. Er is zoveel te vinden, en alles past vrijwel altijd…

Sturen en Dwarsstangen 

Hoewel een ander stuur – in zekere zin – tot de familie van ergonomische aanpassingen behoort, kan een ander stuur ook het uiterlijk van je motorfiets veranderen. Andere kleuren, andere vormen, andere afwerking, en waarom niet versterken met een motocross dwarsstang… en waarom niet op een goldwing

Radiateur Hoezen 

Radiateurbeschermers en -hoezen zien er niet alleen cool uit. Ze maken ook het schoonmaken van de voorkant van je motorfiets een stuk eenvoudiger, en ze doen nog steeds wat ze zeggen -> bescherm je dure radiator.

Kentekenplaathouders 

Motorfabrikanten ontwikkelen standaard motorfietsen zodat ze passen bij de breedste reeks markten en regionale wetgeving mogelijk. Een van de nevenschade van deze dynamiek is de over geëngineerde achterkant van een motorfiets. Soms is de kerstboom van beugels, lichten en reflectoren niet helemaal het schone ontwerp dat je motor verdient. En dus presenteren we je, de kentekenplaathouders!

Aftermarket Handvatten en Stuuruiteinden 

Het kiezen van het juiste handvat is een stap die veel rijders niet eens overwegen; grappig, gezien het feit dat het soort contact dat je handen maken met het stuur letterlijk het belangrijkste contactpunt is dat je hebt met je motorfiets. Handvatten die het beste bij je passen, hangen af van hun materiaal (leer, rubber, plastic, metaal, hout), hun dikte, hun patroon (verticaal, horizontaal, diagonaal) en structuur (ruw, glad…). Voeg bovendien de juiste stuuruiteinden toe aan je nieuw gekozen handvatten om het einde van je stuur af te stemmen op de contouren van de handvatten.