MOTO GUZZI V100 Mandello

 MOTO GUZZI  V100 Mandello

De nieuwe Moto Guzzi V100 is de eerste Moto Guzzi met een vloeistof gekoelde dwars geplaatste twin

 

Lancering van de nieuwe V100

De eerste stap van Moto Guzzi in de moderne wereld en gelijk een enorme stap.

Vloeistof gekoeld met vier kleppen en gedraaide cilinderkoppen.

Hierdoor krijgt de motor een perfecte flow wat weer resulteer in een enorm koppel.

Ook zitten de uitlaten mooi in de rijwind en niet achter de radiator wat een enorm gunstig effect heeft op temperatuur van de motor.

Tevens heeft hij als eerste motor actieve aerodynamica.

Verder beschikt de V100 over een elektrisch verstelbare ruit , cruise control , actieve vering van Ohlins,etc..

 

Twee versies

Er zijn twee versies beschikbaar: de patriarch, V7 Stone, met zijn sterke en minimalistische stijl, wordt vergezeld door de V7 Special, met klassieke en elegante lijnen, spaakwielen en extra chroom.

Een nieuwe Moto Guzzi-motor debuteert op de nieuwe V7, een directe afgeleide van de motor van de V85 TT. Dit is de meest recente en moderne aandrijving die in Mandello is gebouwd, die betere prestaties en algehele grotere efficiëntie garandeert om maximaal rijplezier, plezier en betrouwbaarheid te bieden.Hij heeft 25% meer maximumvermogen, gaande van de vorige 52 pk bij 6200 tpm tot de huidige 65 pk bij 6800 tpm.

Het maximumkoppel is ook aanzienlijk toegenomen, van 60 Nm bij 4250 tpm tot de uitstekende waarde van 73 Nm bij 5000 tpm, waarbij meer dan 80% van het koppel al beschikbaar is bij 3000 tpm..Vergeleken met de vorige versie is de nieuwe aanwinst van Mandello over het algemeen completer qua uitrusting en toont hij een superieure volwassenheid, ook duidelijk in de esthetische impact van de grotere motor, die opvalt door zijn royale uitlaatpijpen in een andere lay-out; het uitzicht vanaf de achterkant benadrukt de grotere cardan-eindaandrijving en het bredere achterwiel, evenals het robuustere paar Kayaba-schokdempers.De stijlvolle zijpanelen zijn nieuw, net als het kortere achterspatbord, elementen die, samen met het nieuwe uitlaatsysteem, de nieuwe ‘acht en een half’ een vernieuwde en meer verleidelijke look geven.V7 Stone is verkrijgbaar in drie leurenschema’s: Nero Ruvido, Azzurro Ghiaccio en Arancione Rame. De kleurvarianten van de V7 Special, die aansluit bij de klassieke en elegante geest van het originele model, zijn Blu Formale en Grigio Casual.De V7 Special behoudt het elegante analoge instrumentenpaneel met dubbele wijzerplaat (snelheidsmeter en toerenteller) en de ultraklassieke spaakvelgen.De V7 zal ook beschikbaar zijn in een versie met gereduceerd vermogen, in overeenstemming met de Europese A2-rijbewijsbeperkingen en daarmee ideaal voor nieuwe Guzzisti. De nieuwe V7 wordt ook standaard geleverd met instelbare MGCT-tractiecontrole (die ook kan worden uitgeschakeld).