DE GESCHIEDENIS VAN APRILIA

Aprilia werd direct na de Tweede Wereldoorlog opgericht door Alberto Beggio, als fietsenfabriek in Noale, in de provincie Venetië, Italië. De producten van een klein ambachtelijk bedrijf, van onderdelen tot eindproduct, boekten succes en in 1962 werd de eenmanszaak omgevormd tot een collectieve vennootschap. Alberto’s zoon, Ivano Beggio, nam in 1968 het roer over van het kleine bedrijf en het bleek duidelijk dat zijn grote interesse niet bij fietsen lag toen hij samen met de tientallen werknemers van het bedrijf de eerste Aprilia “motorfiets” bouwde, een gouden en blauwe vijftig cc.

Het product won aan populariteit.

Colibrì en Daniela waren de namen van de eerste Aprilia motoren, maar het voertuig dat de meeste bekendheid verwierf, was de Scarabeo crossmotor uit 1970. In feite waren motorfietsen, en motorcrossmotoren in het bijzonder, de ware passie van degenen die de droom koesterden om deel te nemen aan nationale competities in een specialiteit die in die tijd snel aan populariteit won. Scarabeo werd geproduceerd tot het midden van de jaren zeventig en werd geïntroduceerd in verschillende versies met een cilinderinhoud van 50 en 125 cc, met soms echt unieke en innovatieve esthetische oplossingen (de lancering van wat een traditie zou worden voor Aprilia producten), zoals in het geval van het model uit 1971 , metallic goud van kleur.

Tot slot over geschiedenis van Aprilia

Heeft u vragen over Aprilia neem gerust contact op met De Motorzaak Amsterdam